Un program de mediere cu un design pedagogic modern ce cuprinde atât educație prin cultură, cât și educație pentru cultură, prin experiențe construite ca învățare prin descoperire, peer learning, asociere liberă, artful thinking sau micro prelegeri.
În fiecare sâmbătă și duminică, între orele 11:00 – 14:00, în următoarele spații expoziționale: Comenduirea Garnizoanei Timișoara || Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi” || Palatul Ștefania
Participarea este gratuită, însă cei care doresc să participe cu copiii la atelierele din weekend sunt rugați să completeze formularul de mai jos, rezervarea în prealabil fiind obligatorie.
Pentru programări vă rugăm să completați formularul de aici.
Excepții: Duminică 09 aprilie și 15 aprilie → închis
#1 Eu învăț de la ceilalți, eu îi învăț pe ceilalți
Grupul de vizitatori este împărțit în două, fiecărei jumătăți îi e prezentată de câte un mediator o lucrare diferită din expoziție; grupul poate face cercetări suplimentare (online) și va trebui să desemneze unul/mai mulți reprezentanți care să prezinte lucrarea celeilalte jumătăți a grupului. La sfârșitul turului, toată lumea va fi învățat în mod super-proactiv despre două dintre lucrările din expoziție și despre principalele concepte.
#2 Debunking intuitiv
Înainte de a prezenta lucrarea vizitatorilor, mediatorul face un brainstorming cu grupul despre semnificația acesteia, condițiile în care a fost creată/gândită, impactul culorilor / formelor / simbolurilor pe care le cuprinde și alegerile specifice ale artistului (în funcție de caracteristicile lucrării). Această metodă va fi folosită cu precădere cu copiii și adolescenții care vizitează expoziția.
#3 Observ, asociez, mă întreb
Ghidați de fișe, mediator sau conducătorul grupului, vizitatorii aleg o lucrare, o observă și indică ce element le-a atras privirea, povestesc de ce le amintește/la ce îi duce cu mintea lucrarea și ce ar fi curioși să afle în plus despre lucrare și/sau artist.
#4 Asociere liberă
Fiecare vizitator primește o mică hartă tipărită a spațiului expozițional și un creion. Mediatorul le cere să scrie mirosurile/culorile/cuvintele/amintirile personale pe care le asociază cu lucrările. Acest lucru îi va ajuta pe oameni să-și amintească despre expoziție în moduri senzoriale și personale.
Alis Barb Stratan
Alis are un BA și un MA în Filosofiende la Universitatea din Timișoara. În prezent elaborează o teză de doctorat în filosofie la UVT. Este mediator cultural, dezvoltă și implementează multiple programe de gândire critică prin artă pentru copii și adolescenți.
Ioana Terheș
Ioana este critic de artă, curator independent și manager cultural. Are un BA și un MA de UVT, Facultatea de Arte și Design, domeniul arte vizuale cu specializare Practici curatoriale. Este parte din echipa Contrasens, coordonator al programelor de mediere culturală, al fanzinului ARTSENS și a Școlii de vară TMcult®. Scrie pentru revista ARTA.
Loredana Sabău
Loredana este designer de produs. Are un BA de UVT, Facultatea de Arte și Design, domeniul design, cu specializare design de produs. Are un BA de la UVT, Facultatea de Matematică cu specializare în Informatică. În prezent urmează cursurile de master în cadrul FADT de Practici curatoriale. Dezvoltă programe de educație prin artă și educație STEAM.
Melissa Ivana
Melissa este artist vizual și mediator cultural pe domeniile artă contemporană și film de artă, lucrează cu mediile fotografie și video. Are un BA și un MA de la Falmouth University UK, domeniul arte vizuale, cu specializare foto-video. În prezent urmează cursurile de master din cadrul Facultății de Arte și Design Timișoara, cu specializare Practici curatoriale. Este parte din echipa Contrasens și coordonatorul programului de Film Literacy CinEd 2.1.