Arta Danei Catona îmbină materialitatea dată de mediul vizual cu imaginarul literar, prin inserarea cuvântului în desene sau ceramică. Grăitoare în acest sens este lucrarea acum, prezentă la intrarea expoziției Chronic Desire – Sete cronică, la Comenduirea Garnizoanei din Timișoara. Serie care a pornit din dorința de a muta minimalismul poeziei în mediul vizual, instalația constă în repetarea cuvântului de-a lungul peretelui, ca o prelungire în timp și în spațiu, printr-o redesenare nesfârșită a momentelor desemnate de repetiție. Asocierea dintre înțelesul cuvântului ales și materialului folosit este una paradoxală, dată de diferența dintre timpul necesar realizării lucrării și sensul cuvântului, care desemnează un prezent variabil. Amplasarea lucrării la intrarea în expoziție nu pare să fie întâmplătoare, aceasta fiind, în acelaşi timp, și punctul de ieșire din spațiu. De dimensiuni variabile, realizate manual, prin modelarea și presarea pastei ceramice, fragmentele din acum nu sunt niciodată la fel. Așadar, ele pun întrebări despre dimensiunea timpului și a modului în care este perceput el, existând pe continuumul temporal nenumărate „acum”-uri care nu se repetă, care sunt mereu diferite.
Cea de-a doua lucrare a Danei din expoziția Chronic Desire – Sete Cronică, expusă tot la Comenduirea Garnizoanei, este HOM/M/ES. Corpul uman este redat în variantă miniaturală, punându-se accent pe raportul dintre apropiere și depărtare ca mod de percepție a sinelui sau a celor din jur. Instalație conectată la opera poetică a artistei, figurile sunt mai degrabă pretext pentru reprezentarea unor trăiri precum singurătatea, tristețea sau efemerul.
Deși expuse în puncte de trecere, lucrările Danei Catona se fac remarcate prin delicatețea și sensibilitatea cu care au fost realizate. Utilizarea ceramicii ca mediu de exprimare implică un dialog activ între materie și artist, ceramica fiind un material maleabil, care parcurge stadii multiple până la forma sa finală, şi având capacitatea de a păstra memoria fiecărui moment de creație.
Absolventă a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca, Dana Catona (n. 1967) este inițiatoarea proiectului PEND, un spațiu comun de interacțiune dintre artiștii-studenți ai UVT și artiștii invitați consacrați.