Următoarea publicație a ziarului ARTSENS își propune o călătorie în jurul unui tip de introspecție și conștientizare atât interioară cât și exterioară prin diferite măsurători, asocieri și analogii în raport cu un tip de traiectorie încărcat de conținut istoric, privire critică și atitudine contemplativă.

Tematica acestei ediții aduce în prim plan o apropiere sau o îndepărtare față de perspectivele noțiunii de distanță, propunând o anumită reflecție asupra acestui subiect din diferite unghiuri și considerații prin care spațiul devine un construct între două sau mai multe margini.

Pe parcursul acestui material se regăsește una din expozițiile Bienalei Art Encounters 2021, Landscape in a convex mirror curatoriată de Mihnea Mircan, o privire oferită de Miruna Moraru și un proiect curatorial Dianei Marincu, expoziția intitulată Orașe invizibile / Tărâmuri imaginare, organizat de Asociația Culturală Contrasens și realizat în colaborare cu Georgia Țidorescu și Glad Carpencu-Pop, secțiune explorată de Ada Muntean. Totodată, în cadrul zonei destinate dialogurilor pe contrasens este evidențiat un interviu cu Mihnea Mircan, realizat de Ioana Terheș, un material complex și plin de nuanțe, analizând printre altele și procesul prin care o expoziție este construită prin intermediul distanței. Bineînțeles, sunt redactate câteva inserții teoretice și explorări cu tentă critică prin diverse articole, precum Blind as the mother tongue – O meditație gentilă asupra distanței redactat de Mălina Moncea, Chipul orașului – un peisaj fragmentat de Andreea Neag, iar Alice Feraru descrie anumite aspecte despre spațiul social și principii ale coexistenței. Pentru lecția de artă contemporană este abordat subiectul de performance susținut de Xenia Tinca, după care, în aceeași notă Alexandra Mereuți descrie proiectul lui Manuel Pelmuș, Acțiune Continuă (în desfășurare) / live ongoing action, în colaborare cu Mihai Mihalcea și Ion Dumitrescu (sound design), acțiune parte din Bienala Art Encounters 2021. Alte intervenții în acest ziar îi aparține lui Dani Gagiu cu o introducere degajată în practica artistului Remco Torenbosch, iar în final, voi propune o vedere de ansamblu asupra ideei de atelier și a spațiului ocupat de artist, unde Turul Atelierelor Deschise din Timișoara – program sub umbrela Bienalei Art Encounters 2021, la rândul meu implicat în acest program prin artist-run space-ului Baraka Artist, deschide fereastra unei activări culturale locale către o reală mobilizare artistică.